dilluns, 20 de març del 2017

Mare

Penso en tu i només sé dir “mare”,
La primera paraula que vaig aprendre
I la que em feia sobreviure després
De plorar si tenia gana o si tenia fred.

Mare és la dona que em dóna forma
I és la persona més íntima que s’ha unit
A mi, més del que ha fet qualsevol home
Endinsant-se en la meva cova fonda.

Mare, la que va trenar amb cura el cordó
Umbilical, tou i fràgil, i em va enfornar
Poc a poc amb l’escalfor de l’amor i la basarda.
Com seria jo? Seria capaç de cuidar-me?    

Mare, ets tu la que em bressola
Fins i tot després que jo també hagi pogut parir.
La que em dóna l’espatlla i la falda sencera
Per cada llàgrima. Així, sense més, perquè
Et surt de l’ànima.

Mare, ets meva però no del tot de mi mateixa.
Sóc arrancada i distant de la teva virtut perenne
De regalar-me la llum dins la foscor del teu ventre.
I, després, m’has deixat anar al món sense avarícia
Perquè així ho ha establert el joc delicat i lliure
De la naturalesa.

Mare, tu no em pertanys, creadora primigènia.
Sóc jo la llavor incomplerta que serà sempre
una mica teva.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada